Misski-mody to blog poświęcony grze Miss Fashion (polskiej wersji Ma Bimbo), na którym dowiesz się wszystkiego, co chcesz (i czego nie chcesz) o niej wiedzieć. Zawsze możesz też nas o coś zapytać!

14 października 2013

Jak odpicować profil - mrugająca postać

Witajcie! Dzisiaj do zaprezentowania mamy instrukcję stworzenia ruchomej grafiki naszej postaci, tak że będzie nam mrugać. O, tak!





Potrzebny do tego jest dowolny program graficzny oraz program do tworzenia gifów. Tak naprawdę może to być nawet paint, chociaż w gimpie czy photoshopie będzie wam łatwiej pracować. Programu potrzebujemy do przygotowania poszczególnych klatek animacji. Nie będzie nam potrzebna przezroczystość, a nawet lepiej jeśli będziemy pracować z białym tłem.
Drugim programem może być GIF Movie Gear. Podaję akurat ten program, ponieważ znam go i wiem, że jest prosty w obsłudze. Jego wersję testowa możecie znaleźć za pomocą googli.
(Jeśli macie inne programy do zaproponowania piszcie śmiało. Nie za bardzo bawię się w animacje, więc słabo się w tym orientuję ^^;)

Do stworzenia klatek animacji potrzebna nam będzie grafika naszej miss. Możemy ją zapisać z szafy bądź zrobić po prostu jej screen. W programie graficznym przycinamy ją do pasujących rozmiarów, można też dodać jakieś duperelki dla ozdoby, napisy, tło. W przypadku zapisania grafiki z gry dodajemy pod nią białe tło.

Teraz idziemy do makijażystki szukać odpowiednich oczu. Warto znaleźć oczy mniejsze(węziej rozstawiona maskara) dla płynniejszego przejścia i zamknięte. Są też oczy do mrugania, cienie 811-820, czy też bardzo zwężone 821-830. Zamknięte oczy są w źrenicach 38-43. Nie zapisujemy wybranego makijażu, robimy tylko screeny.
Zescreenowane twarze wklejamy jako nowe warstwy i ustawiamy tak, by pasowały do podstawowej klatki. Usuwamy zbędne tło. Jeśli kolor cienia na zamkniętych powiekach nie odpowiada kolorowy reszty zamalowujemy go odpowiednim na nowej warstwie i zmieniamy jej przezroczystość. Można też wybrać inną opcję warstwy - rozjaśnianie czy na jeszcze jednej kolor. Kombinując w ten sposób dopasujemy odpowiednią barwę. Na koniec można jeszcze zmazać kawałek zamkniętych oczu, jeśli są za szerokie w stosunku do podstawowych czy też domalować rzęsy jeśli są słabo widoczne.
Ja zrobiłam sobie postać jedynie mrugającą, ale jeśli ktoś chce, może również zrobić ruchome usta czy jakieś serduszka koło głowy. Jeśli macie wprawę z programami graficznymi albo rysujecie, to na pewno coś wymyślicie :) Możecie też znaleźć jakieś gify(spadające płatki, gwiazdki), rozłożyć je na części i wklejać na kolejne klatki.

Żeby złożyć klatki w animację wchodzimy do programu, wybieramy plik, wstaw klatkę(i), zaznaczamy wszystkie i już mamy bardzo szybko mrugającą miss(czarna strzałeczka żeby zobaczyć). Teraz klikamy na kolejne klatki i na prawo od zegareczka wpisujemy kolejno - 50, 10, 20. Dzięki temu mruganie będzie naturalniejsze.
Jeśli chcemy jeszcze bardziej skomplikować mruganie zaznaczamy wszystkie klatki, klikamy ctrl c i ctrl v dwa razy. Sprawdzamy, czy klatki wkleiły się w odpowiedniej kolejności(pierwsza u góry, druga na dole, kolejna znów na górze) i przestawiamy jeśli trzeba. Dodajemy jeszcze na samym końcu otwarte oczy. Teraz zmieniamy czas otwartych oczu na 50, 25, 200 i 150.
Jeśli animacja się nam podoba robimy zapisz jako i wgrywamy sobie gif na profil.

Pomysł podrzucił anonim podpatrując go na profilu killiiie. Jeśli też masz na coś pomysł zapraszamy do pisania komentarza :)

- Leśna Nimfa 

2 komentarze:

Komentarze są moderowane - oznacza to, że ktoś z autorów musi je najpierw zatwierdzić. Dlaczego?
• Służy to tylko powstrzymywaniu spamu
• Zdecydowanie ułatwia pracę na przykład przy spisie słów z wisielca (dopisujemy słowo -> usuwamy komentarz)
Jeśli tylko zachowujesz minimum kultury osobistej na pewno zaakceptujemy Twój komentarz - wróć za jakiś czas, a zobaczysz go na stronie!